Időzítsd okosan az ételeket!

Életmód

Oszd meg másokkal is

Gyümölcs – délelőtt

A gyümölcsök a zöldségek mellett a legegészségesebb tápanyagforrásaink, hiszen tele vannak vitaminokkal-, ásványi anyagokkal, ráadásul többségük igen magas víztartalommal rendelkezik. A gyümölcscukrot azonban a szervezet csak akkor képes feldolgozni, lebontani, ha délelőtt fogyasztjuk. Másrészt – mivel lassan felszívódó szénhidrátról beszélünk – a gyümölcsre, mint energiaforrásra reggel van szükség, hogy testünk és szellemünk vitalitása egész nap garantálva legyen.

Gabonák – reggelire vagy ebédre

Az egészséges gabonákat (hajdina, zab, rizs, köles) sem habzsolhatjuk bármikor, érdemes az ezekből készült ételeket, köreteket is délelőtt, legkésőbb délben fogyasztani. Esetükben is lassan felszívódó szénhidrátokról beszélünk, amiből kellő energiát meríthetünk egész napra, de mivel éjszaka a szervezet pihen, felesleges felpörgetni még egészséges, akár gluténmentes gabonákkal is az esti órákban.

27768056 - homemade granola in open glass jar and milk or yogurt  on rustic wooden background

Sovány húsok – ebédre és vacsorára

A szárnyashúsok és halak fogyasztása leginkább délben és vacsoraidőben esik a legjobban, a jó hír pedig az, hogy mindezt lelkiismeretfurdalás nélkül tehetjük. A fehérje ugyanis az izmaidat, nem pedig a zsírpárnákat táplálja, így a nap bármely szakában fogyaszthatóak. A legjobb, ha a délutáni, esti edzésed után sovány husiból készült fogásokat teszel a tányérodra.

Zöldségek – vacsorára

A zöldségek a legdiétásabb ételek, amelyek könnyen emészthetőek, ízletesek és tökéletesen passzolnak az esti husiadag mellé. A legjobb, ha nyers zöldségekből készült salátát eszel vacsorára saját készítésű salátaöntettel, de a párolt, roppanós zöldségek tápanyagtartalma sem vész el teljesen. Arra figyelj, hogy a fűszerezés, ízesítés mindig friss fűszernövényekkel történjen, és használj minél kevesebb sót.

A cikk Forrása

Oszd meg másokkal is

Szólj hozzá!