8 étel, amit soha ne egyél edzés előtt

Életmód

Oszd meg másokkal is

1. Rostdús ételek

Általánosságban elmondható, hogy a rostban gazdag ételek (mint például a teljes kiőrlésű kenyér, a teljes kiőrlésű tészta, valamint az olajos magvak) sokáig eltelítenek és rengeteg energiát szolgáltatnak. De edzés előtt nem ajánlott a fogyasztásuk, mert a szervezetnek az átlagosnál több energiára van szüksége a megemésztésükhöz.

Tudtad? Gyomorfájdalmakra, bélmozgásokra, puffadásra és hányingerre is számíthatsz, ha a sportolás előtt 1-2 órával figyasztod őket!

2. Szénsavas italok

Köztudott, hogy a szénsavas italok semmilyen tápértéket nem tartalmaznak, ezért nem meglepő, hogy edzés előtt is érdemes kerülni őket. Hogy miért? A szénsav gázosodásra és kellemetlen szagú széllökésekre sarkall, míg a benne lévő cukrok először eltelítenek, majd hirtelen éhséget okoznak – edzés közben pedig pont az éhség az, amire a legkevésbé van szükséged.

3. Olajos magvak

Ahogy a rostban gazdag ételeknél már kifejtettük, az olajos magvak sem túl jó választások, ha sportolni készülsz: a bennük lévő rost és magas zsírtartalom ugyanis lassítja az emésztést, dupla energiát igényel a szervezeted részéről. Így a testedzést nemcsak nyűgnek és értelmetlennek, de fájdalmasnak is fogod érezni – a kellemetlen bélmozgások miatt.

Assorted nuts in a wicker bowl isolated on a white. View from above.

4. Csípős szószok

Bár a csípős fűszerek sokáig telítenek, sportolás előtti fogyasztásuk semmiképpen sem ajánlott a fogyasztásuk – különösen, ha extra erősségűekről van szó. Az égető hasfájáson kívül bőrpírt, izzadást és még súlyosabb tüneteket is produkálhat, különösen akkor, ha megerőltető fizikai aktivitás előtt fogyasztod.

5. Keresztesvirágúak

A keresztesvirágúak csoportjába tartozó brokkoli, bimbós kel, karfiol, spárga és káposzta igen magas mértékben tartalmaz egy bizonyos raffinóz nevű vegyületet, mely gázosodásra és bélpuffaásokra sarkallja a testünket. Ez bizony senkinek sem hiányzik testedzéskor!

6. Feldolgozott cukrok

Ha egy kicsit is fontos sázmodra az egészséged, akkor messziről elkerülöd őket, a listánkból mégsem hiányozhatnak a feldolgozott cukrok, melyek a péksüteényekben, kekszekben, tejcsokoládékban, cukorkákban és a többi édességfélében is megtalálhatóak. Bár tényleg ízletesek, hamar éhes leszel tőlük, nagyobb mennyiségben ráadásul depresszióra és falási rohamokra is sarkallhatnak téged. Inkább ints búcsút nekik!

73495028 - no sugar text from magnetic letters concept on wooden background

7. Tejtermékek

A tejet, a sajtot és a joghurtot mindig tartogasd a sportolás utánra! Magas zsírtartalmuk növelik a gyomor savtartalmát, mely testedzés során irritálja a beleket, emellett extra gázosodásra is sarkalllhat. Ezért jobb, ha inkább vársz velük, míg kiérsz a konditeremből!

8. Avokádó

Az avokádó az egyetlen olyan gyümölcs, melyet nem ajánlott sportolás előtt fogyasztani. Magas rost- és zsírtartalma irritációkhoz vezethet, ez a kettős kombináció pedig könnyen elronthatja a legeredményesebbnek ígérkező súlyzós edzésedet is. Hidd el, nem éri meg!

A cikk Forrása

Oszd meg másokkal is

Szólj hozzá!