Ezért egyél mindig lassan!

Életmód

Oszd meg másokkal is

A japán tudósok 59 700 ember étkezési szokásait vizsgálták öt éven át. Arra jutottak, hogy csak csoport 21.5%-a étkezett az átlagosnál hosszabb ideig – ők egészséges testúlyúak és 22-es BMI-indexszel rendelkezőek voltak -, míg a vizsgáltak 45.6%-a már 10 perc alatt is képes volt elfogyasztani egy meleg ebédet – az ő BMI-indexszük 25 felett volt.

Happy beautiful young caucasian plus size model posing with donuts on a gray studio background, fast food and unhealthy nutrition concept

Ezek után nem meglepő, hogy a felmérés olyan komoly és kellemetlen mellékhatásait mutatta ki a gyors evésnek, mint az elhízás, a gyomorsav-túltengés, az anyagcsere lassulás, valamint a BMI-testtömegindex drasztikus növekedése és a derék-csípő arányszámainak romlásával.

Sőt! A tesztek szerint 2 –es típusú cukorbetegséggel rendelkezők is kevesebb gyomor-és bélbántalomra számíthatnak, ha a megszokottnál egy kicsit több időt szánnak az evésre – tehát megéri dupla időt szánni az étkezésünkre.

De mi is az az átlagos idő, mely alatt egy főétkezést ajánlott elfogyasztani? A kutatások szerint már 10 perc alatt is végezni lehet egy nagyobb adaggal, ám ha az egészségünk is fontos, legalább 20 percet szánjunk egy-egy étkezésre.

A cikk Forrása

Oszd meg másokkal is

Szólj hozzá!