Sportosabb és tágasabb, mint valaha: kipróbáltuk az új Nissan Micrát

Autó-Motor

Oszd meg másokkal is

A B-szegmens nem ugyanaz, mint egykor volt, ma már akár kis családi autónak is használhatjuk a kategória legjobbjait, a Nissan pedig egyértelműen ez utóbbi pozícióra pályázik a Micrával. Az N-Sport pedig azoknak szól, akik emellett az agilis, dinamikus vezetésről sem mondanának le.

117 LE, BOSE hangszórók, 300 literes csomagtartó, és éppen elég hely hátul. 

Ez utóbbi persze nem LeBron Jamesre vonatkozik, de a gyerek biztosan elfér ott egy darabig, cserébe lesz egy takaros, takarékos kis autód, ami „dinamikus, ha nem is vadulós”, ahogy az a lisszaboni bemutatón elhangzott.

Külsőre nem különbözik látványosan az N-Sport a többi Micrától, de azért a kikandikáló kipufogó, és a nagyobb, féktárcsákat láttató felnik felvillantanak valamit. Találhat mást is az éles szemű megfigyelő, de ezt meghagynánk az ínyenceknek.

A Nissannál rendkívül büszkék az új háromhengeres, egyliteres turbóra, mert nem csak lóerőben és nyomatékban tud többet minden eddigi Micránál, de egyúttal kevesebbet is fogyaszt, és a CO2-kibocsátása is alacsonyabb a korábbi, 0,9 literesnél.

És ugyancsak büszkék a beltérre is, méltán: a dizájn vagány, de nem túlgondolt, minden rendezett és praktikus, jól mutatnak az Alcantara/bőr belső kárpitok, jut mindennek tárolórekesz, és kizárt, hogy nem találsz neked tetsző színkombinációt a sok közül.

A mi példányunk üléseinek háttámláin két fehér csík futott, a motívum pedig folytatódott a padlószőnyegeken is – apróság, de aki az ilyen apróságokra is képes figyelni, az nagyot nő a szemünkben.

Aztán van egy sereg részlet (vezetéstámogató rendszerek, iKey), amit már nem is sorolnánk, mert lassan teljesen alapvetéssé váltak. Választható a LED-fényszóró, és a téli csomag fűthető első ülésekkel, fűthető tükrökkel.

De milyen vezetni? kérdezed joggal. Nos, a kanyargós portugál országutakon kiderült, milyen stabil a kanyarokban, hogy a rugózása inkább sportos, mint komfortos, hogy valóban húz, de azért messze nem egy versenyautó.

Az viszont nem derült ki, pontosan milyen is a hatfokozatú váltó: az első percekben kicsit elvesztem a fokozatok közt, a hatodik kicsit indokolatlannak tűnt, másfelől autópályán nem tudtuk kipróbálni, de még csak egy igazán hosszú egyenesben sem. Bárhogy is, a százlovas változat ötös váltóval sokkal kompaktabbnak és karakteresebbnek tűnt.

Ki kell próbálni. Ha Micrát vennél (már mindegyik rendelhető otthon is), kell tenned egy kört hazai pályán is.

Nagy kört, hogy jusson idő kipróbálni a NissanConnect infotainment rendszert is. 

Hangvezérlés, testre szabható főképernyő, egysoros keresés – ezek az infotainment legfontosabb elemei, továbbá a bemutatón hangsúlyozott Door to Door alkalmazás. A DtD-vel okostelefonon már otthonról megtervezhetjük az útvonalat, majd elküldhetjük az autónak, így időveszteség nélkül is indul is a navigáció.

Nem mellékes, hogy „futureproof” szoftvereket kapott a kocsi, vagyis folyamatosan érkeznek szoftver- és térképfrissítések.

Itthon az N-Sport család listaára ötmillióról indul, amiért egy hatékony, fürge, határozott kiállású autót kapsz, ami bőven tud mindent, amire ténylegesen szükséged lehet az utakon.

A cikk Forrása

Oszd meg másokkal is

Szólj hozzá!