Az 5 leghatásosabb detoxikáló étel

Életmód

Oszd meg másokkal is

A szuper kinézethez vagy a nyári „beach body” alakhoz nem elég sportolni, étrendbeli változtatásokra is szükség van.  Arra viszont figyeljünk, hogy fokozatosan kezdjünk életmódváltásba, hogy a szervezetünk ne sérüljön. Mit tegyünk, illetve mit együnk? Adunk 5 szuper tippet?

Lenmag

Tele van esszenciális zsírsavakkal, különösen omega-3-mal, többek között csökkenti a koleszterinszintet, jót tesz az ízületeknek és az agyműködésnek is.

Vörös áfonya

Az áfonya antioxidánsokban gazdag, gyulladáscsökkentő hatású, csökkenti a szívinfarktus, magas vérnyomás kockázatát, hatékony az elhízás elleni küzdelemben, ráadásul az emésztést is nagyban támogatja.

Tipp: A legjobb, ha friss gyümölcsöket és zöldségeket fogyasztunk, ugyanis a bennük lévő ásványi anyagok és vitaminok elősegítik a jó emésztést és a szervezet sav-bázis egyensúlyára is jó hatással vannak.

20042389 - dried cranberries in a bowl

Cékla

Ásványi anyagokban, vitaminokban gazdag, alacsony kalóriatartalmú. Antioxidáns hatásának köszönhetően segít eltávolítani a májban és epében felhalmozódott méreganyagokat.

Gyömbér

Tökéletes méregtelenítő hozzávaló, ami jótékonyan hat gyomorrontásra, hányingerre. Teát főzhetünk belőle, levesbe tehetjük, fűszerezhetjük húsételeinket vagy lereszelve, önmagában is fogyaszthatjuk.

Édeskömény

Segít a puffadáson, az emésztési zavarokon és csökkenti a vízvisszatartást. Ha megfőzzük, segít megszabadulni a vízen kívül a felesleges nátriumtól és káliumtól.

Tudtad? A gyógyteák például tökéletes megoldást nyújtanak egy méregtelenítési folyamatban, de csak akkor, ha megfelelően használjuk őket. A gyógyszertárakban kapható változatok használatát a dobozokon is jelzik, de a gyógyszerészek, orvosok is adnak tájékoztatást a megfelelő alkalmazásokról. Vannak, akik reggel, éhgyomorra isszák a gyógyteákat, hogy még hatékonyabb legyen a hatásuk.

Fotó: 123RF

A cikk Forrása

Oszd meg másokkal is

Szólj hozzá!