Jóga a deszkán – teszteld!

Életmód

Oszd meg másokkal is

Nyilván nem árt, ha van már tapasztalatod mindkét mozgásformát illetően, hogy élménydúsan tudd ötvözni ezt a tevékenységet. A SUP, vagyis a Stand-Up-Paddle egy szörfhöz hasonlító deszka, melyen állva lehet evezni. A SUP-jóga úgy kombinálja a két sportot, hogy az evezés helyett az ászanákat kell végrehajtani a deszkán egyensúlyozva. A mozgás rendkívül hatékonyan erősíti a törzs izmait, a mély – és a tartóizmokat. Fejleszti a stabilitási és egyensúlyozási képességet, növeli a koncentrációt. Mindeközben meditatív hatásának köszönhetően kikapcsolja az elmét, és megnyugtatja a fáradt idegpályákat – tehát úgy lazít el, hogy közben erősít és fejleszt.

Young woman doing yoga on the paddleboard on the lake with calm water and reflection during the morning light

A SUP jógát teljesen kezdőknek is érdemes kipróbálni, hiszen ha az állva evezésben még nem is érez valaki kellő magabiztosságot, a jógázás során ülve, és fekve is hozzá lehet szokni a deszkán történő egyensúlyozáshoz. A gyakorlott jógásoknak pedig igazán különleges élményt adhat, hogy a megszokott pózokat nem stabil talajon, hanem enyhén hullámzó vízfelületen egy deszkán lehet elvégezni. A stabilitás megőrzése egyértelműen erősít, gyakorlatilag tetőtől talpig. A jóga gyakorlása pedig nyújt, és szintén erősít is egyben, így ezzel a kombinációval tökéletesen karban tarthatjuk a testünket. A SUP jógára legideálisabb időszak pont most kezdődik, hiszen tavasztól őszig van igazán szezonja a szabad levegőn és vízparton végzett testmozgásnak.

A testi feltöltődés mellett nem elhanyagolható szempont a SUP jóga mellett, hogy szellemileg is teljesen kikapcsol. A meditatív jellegű tevékenység egyik előnye, hogy mentálisan kipihened magad, miközben a tested pedig aktív munkát végez.

Magyarországon több helyen is ki lehet próbálni a deszkán történő jógázást, például a Balatonon, a tatai Öreg-tavon vagy a Tisza-tónál.

Fotó: 123RF

A cikk Forrása

Oszd meg másokkal is

Szólj hozzá!