Miért jó a tojás reggelire?

Egyéb

Oszd meg másokkal is

Miért jó a tojás reggelire?
Biztosan hallottad már, hogy a sárgarépa jó a szemnek, de hogy a tojás? Valójában igen, nemcsak egy fehérjében gazdag, tápláló reggeli lehetőségét rejti, a tojás a szem egészségéért is sokat tesz.

A pigmentek, amik a tojás sárgájának színét adják, megegyeznek azokkal, melyek a szemet védik a káros sugaraktól. A szem és látás egy fontos eleme az úgynevezett sárga folt, ami a látás élességéért felelős terület. Idősebb korban ez a terület gyakran elkezd sorvadni, emiatt romlik a látás. De a kor önmagában nem eredményezi a sorvadást, a káros sugarak beszivárgása felelőssé tehető a sárga folt elsorvadásáért.

Hogyan védi meg a tojás a szemet? 
Bizonyíték van rá, hogy a nagyobb antioxidáns bevitel képes a szemet megvédeni a káros sugarak hatásaitól. A legnagyobb haszon a lutein és zeaxantin esetében mérhető, mely két antioxidáns megtalálható a tojás sárgájában is, de megvan a spenótban, kukoricában és paprikában. A tudósok azonban azt is megfigyelték, hogy az emberi szervezet sokkal könnyebben veszi fel a két vegyületet a tojásból, mint a növényekből, ami leginkább a mikrotápanyagoknak (A-, C- és E-vitaminnak) és a zsiradéknak köszönhető.

40299811 - large cast iron skillet with fried eggs in green, yellow, red and orange bell peppers sitting on wooden table with pepper slices

A tojásnak nem magas a koleszterinszintje? 
Valóban nagy mennyiségű koleszterin található a tojásban, de a koleszterin feldolgozása sokkal bonyolultabb folyamat, mint azt korábban gondolták a kutatók. Egy kutatás során napi 1 tojás elfogyasztását kérték a vizsgálati alanyoktól. Az 5 hetes kutatás során a bevont emberek lutein és zeaxantin szintje nőtt, míg a koleszterinszintjük nem emelkedett.

Egyél több tojást!
Érdemes lehet tehát a makuladegeneráció elkerülése érdekében több tojást fogyasztani, de a tervedet mindenképp oszd meg az orvosoddal, mert ő fogja tudni megmondani, hogy az általános egészségi állapotod és életmódod napi hány tojást enged meg.

A szem védelmében fontos még:
– Rendszeres orvosi ellenőrzés egészséges szem esetében is.
– Óvd a szemed a naptól!
– Egyél sok diót, magvakat, zöldséget!

Fotó: 123RF

A cikk Forrása

Oszd meg másokkal is

Szólj hozzá!