Hozd ki a legtöbbet az edzésből a tudomány szerint

Életmód

Oszd meg másokkal is

Töltődj fel a reggelivel

Edzés előtt különösen a szénhidrátok fontosak, ezért elengedhetetlen, hogy megfelelő szénhidrátokban gazdag reggelit fogyassz. Ha reggel nagy intenzitású edzésre mész, egy órával előtte elengedhetetlen szénhidrátot fogyasztani. A tanulmányok szerint ez javítja a teljesítményt, és segíti a nagyobb intenzitású edzéseket. Ha nem eszel edzés előtt, lassabb lehetsz, rosszabb lehet a teljesítményed, rosszabb esetben pedig el is ájulhatsz. Ideális reggeli lehet a banán, a joghurt, a gyümölcslé, a teljes kiőrlésű kenyér és az alacsony zsírtartalmú tej.

Így tervezd az étkezéseket

Ha edzős napot tartasz, alapvető fontosságú, hogy megtervezzük az étkezéseket. Ha kisebb adagot fogyasztasz, edzés előtt 1-2 órával étkezhetsz, de ha becsúszik egy nehezebb étkezés, 3-4 órát kell várnod a mozgással. Az ételek mennyisége és minősége befolyásolja, hogy milyen lesz az edzés. A fárasztó edzés után pedig fontos, hogy olyat együnk, amely segíti a test regenerációját. Ilyenkor fehérjében és szénhidrátban gazdag ételeket érdemes enned, 2 órán belül az edzés után. Mogyoróvaj, pulyka, teljes kiőrlésű kenyér, zöldség, alacsony zsírtartalú kakaó – ez mind kiváló választás ilyenkor.

Az igazság a nyújtásról

Sokan esküsznek a nyújtás erejére, de az igazság az, hogy ugyan a rendszeresen végzett nyújtógyakorlatok az ember sebességét javítják, de az állóképességet aligha. Edzés előtt sokkal jobb, ha megfelelő bemelegítést végzel, ezzel is megelőzve a sérüléseket. Nyújtást is érdemes végezned az izmaid miatt, de nem közvetlen az edzések előtt.

Így növeld a kitartásod

A tanulmányok is azt bizonyítják, hogy ahhoz, hogy a kitartásod növekedjen, elengedhetetlen az erőnléti edzés. Hetente kétszer érdemes ilyet végezni, közepes vagy nehéz intenzitásút, és a felső tested, illetve az alsó tested izmait is érdemes megdolgoznod. A megfelelő edzéstípusok kiválasztása segít, hogy erősebb és gyorsabb legyen.

Via

A cikk Forrása

Oszd meg másokkal is

Szólj hozzá!