8 gyulladáscsökkentő élelmiszer

Életmód

Oszd meg másokkal is

Lazac

Mint tudjuk, zsírból is akad jó és rossz. Utóbbi nem csak az elhízásért, de a szervezet különféle gyulladásos folyamataiért is felelős. Épp ezért fogyassz jó zsírban gazdag ételeket, például lazacot, mely tele van omega-3 zsírsavval, ami segít csökkenteni a szervezet koleszterinszinjét.

Lenmag

Nem szereted a halat? Nem probléma! A lenmag tartalmazza ugyanis legnagyobb koncentrátumban a növényi alapú omega-3-at.

Áfonya

Az áfonya rendkívül gazdag bioflavonidokban, melyek egyszerre bírnak antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatással.

Curry

A curry sárgás színét a kurkuma adja, mely szintén gazdag bioflavonidokban, valamint olyan fehérjéket tartalmaz, amik segítenek megelőzni a szervezet gyulladásos folyamatait.

Meggy

Nem csak finom nassolnivaló, de egészséges is. A meggy ugyanis tele van antioxidánsokkal,  melyek fiatalítják a sejtjeidet, és egyben segítenek leküzdeni a szervezet gyulladásos folyamatait.

Szójabab

Pár kanál belőle, és máris sokat tettél az egészségedért. A szójabab szintén gazdag olyan izoflavonokban és omega-3 zsírsavban, melyek csökkentik a C-reaktív fehérje szintjét a szervezetben, mely gyulladások során termelődik.

Zöld tea

Az összes tea közül a sokat dicsért zöld tea most is a nyerő, hiszen nagy mennyiségben tartalmaz gyulladáscsökkentő bioflavonidokat.

Teljes értékű gabona

Legyen szó barna rizsről, árpáról és társairól, jó, ha tudod, hogy 38%-kal több gyulladáscsökkentő összetevőt tartalmaznak, mint feldolgozott rokonaik.

Fotó: 123

A cikk Forrása

Oszd meg másokkal is

Szólj hozzá!