Mi kell ahhoz, hogy legyen egy webshopod? – gyorstalpaló

Tech

Oszd meg másokkal is

  • Régóta szeretnéd elindítani vállalkozásod, de teljesen elvesztél?
  • Nem találod az utat, amin elindulhatnál?
  • Hogy lesz ötletből megvalósult webshop?

Szakember segítségét kértük,  itt most megtalálod a válaszokat!

Kezdjük jogi oldalról

A cégszerű működéshez elengedhetetlen a vállalkozás alapítása. Mivel több százezer KATA vállalkozó van itthon, így egyértelmű, hogy az embereknek eszébe jut, hogy vajon

lehet-e webáruház indításnál is választani a KATA-t?

A válasz: Igen!

Akár egyéni vállalkozóként, akár KATA-s egyéni vállalkozóként, sőt akár Kft.-ként indulsz, választhatod az alanyi mentességet. Erről még a kezdet kezdetén kell dönteni, amikor elindítod a vállalkozásod. Azoknak érdemes alanyi mentességet választaniuk, akik végfelhasználónak értékesítenek, vagyis fogyasztóknak és nem cégeknek (B2C piac). B2B piacon, vagyis akkor, ha vállalkozások a vevőid, nem érdemes alanyi mentességet választani (kivéve, ha szolgáltatást nyújtasz, de most webáruházakról van szó).

Ne feledd: alanyi adómentesség határa jelenleg éves 12 millió forint. Vagyis egy évben az árbevételed amint átlépi a 12 millió forintot, akkor megszűnik az alanyi mentességed és áfás számlát kell kiállítanod.

Megalapítottad a vállalkozásod? Akkor gondolkodj a következő lépésen.

Akik webshopot szeretnének, azoknak nem árt egy alapvetően webfejlesztésre szakosodott csapatot választani, akik a saját igényeire szabják az elképzeléseit. Természetesen léteznek „dobozos” jól működő megoldások is, amelyek egyszerűbb, induló weboldal esetén megfelelhetnek az elképzeléseknek. Már ekkor érdemes gondolni, és tervezni az elkészülő weboldalt kiszolgáló megoldásokra, és azok nagyságrendi igényeire – javasolja Hajmási Gergely, a Servergarden kereskedelmi és üzletfejlesztési vezetője.

Amit mindenképp tisztáznunk kell: a GDPR nyilatkozat fontossága

“Bizalmi szolgáltatásról lévén szó fontos szempont bármilyen hoszting, illetve felhő szolgáltató választásakor, hogy az Adatkezelési tájékoztatót , az Adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzatot, vagy akár az ÁSZF-et publikusan bárki által megismerhetően elérhetővé teszi-e?

Amennyiben igen az mindenképpen jó pont, és érdemes is elolvasni, hiszen itt kapunk mindenre kiterjedő részletes tájékoztatást arról, hogy adatainkat pontosan milyen módon kezeli és védi az adott szolgáltató” – mondja Hajmási Gergely.

Közelítsük meg üzleti/technikai oldalról is a kérdést

A megfelelő domain lefoglalása

Érdemes mind a magyar (.hu), mind a leggyakoribb nemzetközi (.com, .eu, .org, stb), de akár az utóbbi időben regisztrálhatóvá vált különlegesebb (.club, stb) un. TLD-ket beregisztálni.

A nagyobb domain regisztrátoroknál, ezek mind elérhetőek és ideális esetben teljesen papírmentesen online módon intézhetőek a szolgáltató weboldalán.

Szintén mérlegelendő, hogy a regisztráció megtörténte után, bármilyen technikai módosítás igény esetén rá vagyunk-e utalva a regisztrátor közreműködésére, és válaszidejére, vagy a szolgáltató által biztosított ügyfélbarát felületen saját magunk rendelhetjük-e hozzá domain nevünket például már meglévő  felhő szolgáltatásunkhoz!

Weboldal indítása/fejlesztése

Induló egyszerűbb  weboldalakhoz akár egy ügyfélbarát „cpanel” kezelőfelületes, de mindenképpen gyors SSD -k által kiszolgált webtárhely szolgáltatás is elegendő lehet. Komolyabb terhelés esetén, nagyobb látogatószám esetén már dedikált erőforrásokkal (cpu mag, ram, storage)  rendelkező virtuális szerver bérleti, vagy akár az óriási rugalmasságot, biztonságot, és teljesítményt ötvöző felhő típusú szolgáltatásokban érdemes gondolkodni, mint amilyen például a Servergarden Mastercloud szolgáltatása is – folytatja Hajmási Gergely.

E-kereskedelmi motorok – légy képben!

Amikor webshop indításra kerül a sor, könnyű elveszni a jobbnál jobb piaci szereplők között, pedig minden webshop motornak megvan a maga célközönsége. Nincs más dolgunk, mint megtalálni, hogy melyik illik a mi vállalkozásunkhoz a legjobban.

Alapvetően 3 kategóriára érdemes bontani:

  • Hagyományos webshop motorok
  • Bérelhető webáruházak
  • Közösségi média webáruházak

Kivételt képeznek a saját webshopok. Ide azokat soroljuk, amelyeket teljesen egyedi igényekre szabva, külön nekünk fejlesztenek le.

“Általánosságban elmondható, hogy az elsőre egyébként remeknek tűnő egyedi ötleteket is érdemes alaposan kivesézni a hozzáértő műszaki szakemberekkel. Természetesen a konkrét elképzelés, igény, ill. a rendelkezésre álló büdzsé határozza majd végül meg a megoldást , az azonban biztos, hogy üzletileg kritikus weboldalakat, webshopokat, erre felkészült profi szakember gárdának kell üzemeltetnie, ha szeretnénk elkerülni egy esetleges leállásból, vagy lassúságból fakadó bosszúságot” – mondja Hajmási Gergely.

Népszerű webshop motorok:

WooCommerce

Amennyiben WordPress-t valaha is használták, biztosan hallottál már a WooCommerce-ről. Ez a legnagyobb WordPress webshop, és pontosan azért olyan népszerű, amiért a WP is: néhány kattintással és beállítással pár perc alatt egy működő webshopot kapsz.

Magento

Míg a WooCommerce csak egyfajta kiegészítés a WordPresshez, addig a Magento kifejezetten arra készült, hogy webáruházat működtessen. Éppen ezért az egyik legjobban kidolgozott rendszer a piacon – szakemberek szerint.

Shopify

  • Bérelhető: vagyis nagyon gyorsan és kimondottan megfizethető áron lehet online áruházad. Minimális a bekerülési költség.
  • A fejlesztéseket ingyen megkapod: a bérleti konstrukció azt is jelenti, hogy minden rendszerszintű javításhoz és fejlesztéshez plusz költség nélkül jutsz hozzá. Ez a bérelhető szoftverek legnagyobb előnye.
  • Mobil app: az egyszerűbb feladatokat on-the-go intézheted vele.
  • POS, azaz Point of Sale is egyben: a Shopify-on működő online boltod összeköthető a fizikai boltoddal is. Elég hozzá a telefonod vagy a tableted, de igényelheted a saját vonalkód olvasóját is.

Megfelelő infrastruktúra kialakítása – ahogy a szakember látja.

Egy profi szolgáltatónál a műszakilag is felkészült értékesítői csapat valójában egyfajta tanácsadói szerepkört is betöltve törekszik a maximális ügyfél-elégedettségre.

Érdemes hallgatni rájuk, hiszen a szolgáltatási portfóliónak ők a legmélyebb ismerői, és ideális esetben sokéves tapasztalattal rendelkeznek a különböző ügyféligények felmérésében, és az azokra lehetséges megoldásokban.

Ajánlott kicsit a szolgáltatás „mögé” is nézni, és tisztában lenni annak adatközponti hátterével, és vállalt rendelkezésre állásával (SLA) is, hiszen minden hoszting típusú szolgáltatásnak végső soron ez lesz az alapja amelyre ráépül.

A manapság méltán népszerű felhő szolgáltatásoknál pedig fontos szempont a változó igényekhez (például egy Black Friday kiemelt időszak) alkalmazkodó rugalmasság, biztonság (többszörös adatreplikáció), kiszolgálási gyorsaság (IOPS), és természetesen a kiszámítható, tervezhető költségszerkezet is. Ez utóbbi a nagy nemzetközi szolgáltatóknál pl. kevéssé valósul meg, hiszen jellemzően az adatforgalom után is fizetni kell a felhasználás arányában, ami így mindenképpen egy folyamatosan változó kérdéses elem. Ezzel ellentétben a Mastercloudnál nincsen ilyen költségelem a gazdasági vezető biztos lehet a kiszámítható korrekt bérleti költségek felől.

Ne feledkezz meg az üzletfejlesztési feladatokról

Egy webáruház marketing tevékenységének elmaradhatatlan kellékei:

Hirdess a keresőkben!

Különböző keresőhirdetésekben (pl. Google AdWords) hirdess konkrét termékeket, és olyan kulcsszavakat adj meg célzásként, amelyek pontosan leírják a terméked.

Optimalizáld a keresőkre webáruházad!

A fizetett keresőhirdetéseken kívül a Google keresőjében megjelenhet a webáruházad a természetes (ún. organikus) találatok között is. Ezekért a megjelenésekért és kattintásokért nem kell fizetni. Azok a weboldalak kerülnek egy-egy szóra való keresésnél a lista élére, amelyeket a keresés szempontjából a legjobbnak ítél meg a Google keresőalgoritmusa. Ezen is lehet dolgozni, ezt hívják SEO-nak (Search Engine Optimization), hosszú távon érdemes ezzel is foglalkozni.

Szerezz a webáruházadra mutató hivatkozásokat!

Egy jól felépített, keresőbarát webáruház önmagában még nem garantál jó megtalálhatóságot a keresők természetes találatai között. A keresőoptimalizálás másik nagyon fontos pillére a link népszerűség.

Minél több, minőségi link mutat egy weboldalra, annál nagyobb az esély, arra, hogy megtalálják az internetezők és a keresőmotorok az adott weboldalt.

Email marketing webáruházaknak 

Email üzenetek útján is rendszeresen elérheted a potenciális vásárlókat: küldhetsz rendszeres hírlevelet feliratkozóidnak, illetve az aktuális akcióiról se felejts el szólni korábbi vásárlóknak se, akik engedélyezték az efféle levelek küldését számukra.

Reklámozz a világhálón kívül is

Hiába egy erős online lehetőség a webáruház, az internetes elérhetőségét ne mulaszd el feltüntetni hagyományos reklámanyagaidon sem. Ez a webcím is legyen ugyanolyan szerves része kapcsolat-felvételi adataidnak, mint akár a telefonszám. A névjegykártyádról, a szórólapjaidról, autódról vagy akár újsághirdetésedről sem hiányozhat az online boltod webcíme.

Hasznos tipp: egy jól megtervezett és megbízható webáruház rendszer kb. 250.000 – 500.000 Ft közötti összegből készíthető el. Fontos, hogy tudd, ki a célcsoportod. Ha ez megvan, akkor elindulhat egy célzott kampány. Mérd mennyi kattintást “vásároltál” hirdetéssel és azt is mérd mennyi megrendelés született a kattintásokból. Így látni fogod mennyibe kerül egy megrendelés vagyis egy vásárló megszerzése neked. Ehhez javasolt használni a Google Analytics szolgáltatást (ingyenes). Ha ezt látod akkor elkezdheted növelni a napi marketingre költött összeget és figyelj rá, hogy a megrendelés megszerzésének költsége ne emelkedjen.

És végül arra a kérdésre, hogy mire van igazán szükség ahhoz, hogy egy webshop jól működjön, Hajmási Gergely a következőt válaszolta:

“Zanzásítva: stabil műszaki, és pénzügyi alapokkal rendelkező szolgáltató, erre épülő magas hozzáadott értékű fejlett technológiájú ügyféligényekhez igazodó redundáns szolgáltatás, 0-24 órás elérhető azonnali support hibaelhárítás esetére, profi fejlesztői és üzemeltetői csapat, segítőkész és ügyfélbarát ügyfélmenedzseri csapat, no és persze némi bizalom.”

Kísérletezz, tapasztald ki!

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a Servergarden Kft., a jövőd hoszting szolgáltatója.

A cikk Forrása

Oszd meg másokkal is

Szólj hozzá!