5 gyors egészséges tény, amit jó, ha tudsz

Életmód

Oszd meg másokkal is

1. A reggeli kihagyása nem segíti a fogyást

Egy kutatás során a betegeket két csoportra osztották: az első csoport reggelizett, a második csoport azonban semmit sem evett délelőtt. A böjtölő csapat ugyanannyi kalóriát evett meg a nap folyamán, mint az első csoport, de kevesebbet vagy egyáltalán nem fogytak, míg az első csoportban lévők szépen lassan leadták a felesleget.

2. Az okos eszközök nem jelentenek megoldást

Az okosórák, appok nagyon népszerűek manapság. Az alvási ciklus követése, a pulzus figyelése bár jó dolog, nem minden eszköz megbízható, amit kapni lehet. Ezek a kütyük akár 25%-ot is tévedhetnek, és ha az elégetett kalóriák számát nézzük, akkor ez jelentős tévedés.

3. Nem jó, ha nem vezetsz

A Parkinson-kórtól kezdve az időskori rossz látásig sok minden indokolja a vezetés abbahagyását. Ha a vezetés nem biztonságos, akkor valóban ez a jó döntés, annak ellenére, hogy a rendszeres autókázás segít frissen tartani a kognitív képességeket és a depressziótól is képes megóvni. A vezetés személyes szabadságot ad és szociális interakcióra nyújt lehetőséget, ezért érdemes minél tovább a volán mögött maradni.

4. Irracionálisak a vegyszerektől való félelmek

Egy közelmúltban napvilágot látott tanulmány szerint túl sok időt töltünk azzal, hogy az ember alkotta vegyszerek hatásaitól félünk. Az ilyesfajta félelmek ahhoz is vezethetnek, hogy megvonsz magadtól valamit, amire szüksége lenne a szervezetednek: például nem eszel elegendő gyümölcsöt, mert annyira félsz a rajtuk lévő szerektől.

5. Több vizet kell innod, mint gondolnád

Igen, mindig csak a víz, víz, víz. Az ember mindenféle mennyiségeket hall a vízfogyasztás kapcsán, meg kell azonban jegyeznünk, hogy a kellő mennyiséget befolyásolja az életkor, a fizikai aktivitás szintje és az éghajlat. A szervezet számára a víz elengedhetetlen, oda kell tehát figyelned, hogy kellő mennyiséget fogyassz. Kanadai dietetikusok a nőknek 9 bögre, míg a férfiaknak 12 bögre vizet ajánlanak, de az egyéni szükségletek eltérőek lehetnek.

Fotó: 123RF

A cikk Forrása

Oszd meg másokkal is

Szólj hozzá!