A téli szezon kedvenc gyümölcse a gránátalma

Életmód

Oszd meg másokkal is

 

Tápanyagtartalma

Először is nézzük a gránátalma tápanyagtartalmát, amely egycsészényi magra vonatkozik:

  • Energia: 144 kcal
  • Zsír: 2 g
  • Ebből telített zsír: 0,2 g
  • Szénhidrát: 33 g
  • Ebből cukor: 24 g
  • Fehérje: 3 g
  • Rost: 7 g

Meg kell említeni, hogy cukortartalma a többi gyümölcséhez képest sajnos igen magas, egycsészényi málnában például csak 5 g cukor rejlik, míg ugyanennyi gránátalmában 24 g. Magas rosttartalmának köszönhetően azonban segít egyensúlyban tartani a vércukorszintet, elkerülve annak ingadozását. Sőt, levét kifejezetten az elhízás elleni harcban alkalmazzák jelentős sikerekkel. Cukorbetegség vagy más hasonló állapot esetén viszont feltétlenül számolni kell a benne található jelentős mennyiségű természetes cukorral.

Fantasztikus hatások 

A kis magokban hihetetlen mennyiségű vitamin, ásványi anyag, antioxidáns és rost rejlik. Kiváló C-vitamin forrás, ezáltal erősíti az immunrendszerünket, így megfázós, influenzás időszakokban fogyasztása kifejezetten javasolt. Emellett B5-, B6-, E-, K-vitaminban, folsavban, káliumban és magnéziumban is gazdag. Tele van polifenolokkal, olyan nagyszerű antioxidánsokkal, amelyek védik a szervezetet a szabadgyökök károsító hatásaival szemben, mint amilyen a rák, a gyulladás vagy az öregedés is. Magas rosttartalmának köszönhetően javítja az emésztést és felturbózza az anyagcserét. Ezenkívül gondoskodik a szív- és érrendszer egészségéről, csökkentve a koleszterinszintet és a szívbetegségek kialakulásának esélyét. A benne található olaj pedig gyenge ösztrogén hatást fejt ki, ezáltal hasznos segítséget nyújthat a változókori kellemetlen tünetek enyhítésében.

pomegranate seeds  over black background

Így edd a gránátalmát

Sokan szeretjük a gránátalma édes-savanykás ízét, azonban fogalmunk sincs arról, hogyan kellene úgy fogyasztanunk, hogy az egész konyhánk ne piros lében ússzon. Szerencsére erre két különleges kibontási technika is létezik. Az első alapján vágjuk vízszintesen félbe a gyümölcsöt, majd az egyik felét tegyük egy tálka felé fejjel lefelé, és ütögessük keményen egy kanállal, hogy a magok elkezdjenek a tálkába potyogni. Ismételjük meg ugyanezt a másik felével.

A másik módszer szerint késsel vágjuk le a gyümölcs csúcsát, a koronája alatt. Héját ezután ki kell vágni a hártyák mentén, majd a vágásoknál óvatosan szétválasztani a gyümölcsöt. Ezután célszerű vízbe rakni, ahol a hús és a hártyák a víz felszínén maradnak. Ezeket levéve és a vizet leszűrve máris fogyaszthatók a magok.

Ha sikeresen kiszabadítottuk a magokat, de nem tudjuk mindet frissen elfogyasztani (egy átlagos mérető gyümölcsben ugyanis közel 600 mag rejlik), tegyük be a maradékot egy zárható zacskóba, majd fagyasszuk le. Fagyasztóban akár 6 hónapig is eláll, hűtőben pedig csupán 3 napig. Ezután számtalan variációban ehetjük: smoothie-ba, salátába, joghurtba, zabkásába vagy akár ünnepi koktélokba is tökéletes választás.

Fotó: 123RF

A cikk Forrása

Oszd meg másokkal is

Szólj hozzá!