5 tipikus edzéshiba, ami akadályozza a fogyást

Életmód

Oszd meg másokkal is

Ha régóta le akarsz fogyni, de a várt eredmény elmaradt, akkor itt az ideje, hogy megtudd, mit csinálsz rosszul az edzéssel kapcsolatban.

A korai edzés előtt kihagyod a reggelit

A legtöbben kihagyják a nap első étkezését a reggeli edzés előtt, hogy ezzel kalóriát spóroljanak, vagy azért, hogy ne zavarja őket az emésztés folyamata a tréning során. Azonban ez a legrosszabb dolog, amit tehetnek, mivel a reggeli nemcsak beindítja az anyagcserét, de energiával is látja el a szervezetet, hogy bírjuk a kalóriaégetést. Elegendő üzemanyag nélkül az eredmény csak fejfájás vagy szédülés lesz. Könnyen előfordulhat, hogy az edzés vége előtt feladod, de az biztos, hogy nem tudsz majd olyan keményen dolgozni, ahogy szeretnél. Természetesen a királyi, megterhelő reggeli sem éppen jó ötlet, ezért edzés előtt a legjobb, amit tehetsz, hogy könnyen emészthető szénhidrátot és fehérjét fogyasztasz.

Elfeledkezel az edzés utáni turmixról

Befejezted a kemény edzés, amely során 400-600 kalóriát is elégettél, ilyenkor pedig úgy érzed, kár lenne ezt az eredményt evéssel elrontani. Pedig a szervezetnek szüksége van visszatöltésre. Nem arra biztatunk, hogy több kalóriát egyél, mint amit elégettél, de nagyon fontos, hogy újra fehérjéhez és szénhidráthoz jusson a szervezet. Egy edzés utáni turmix vagy egy banános-szójatejes smoothie kitűnő választás.

pihen2.jpg ()

Csak súlyzós edzést végzel

Természetesen az izomépítő, erősítő edzések kulcsszerepet játszanak a kalóriaégetésben, hiszen az izomszövet több kalóriát éget, mint a testzsír. Azonban kardió mozgásra is szükség van ahhoz, hogy csökkentsd a zsírszázalékod, ráadásul ezáltal válik az izomzat is láthatóvá. Ne dobd el a súlyzókat, de kombináld az erősítő edzéseket kardióval.

Edzésként sétálsz

A fürge séta nagyszerűen javítja a hangulatot és javítja a vérkeringést, de sajnos nem éppen a legjobb kalóriaégető. Ha a fogyás a célod, mindenképp végezz napi rendszerességgel (heti egy pihenőnap beiktatásával) intenzív edzést. A futás, a kerékpározás, az úszás és az edzőtermi kardió tréning tökéletes választás.

 

Túl sok pihenőnapot tartasz

A héten már két kőkemény edzésen vagy túl, emiatt úgy érzed, a hét hátralevő részében nyugodtan hátradőlhetsz, hiszen megérdemled a pihenést. A regenerálódás is fontos, de ha túl sokat kihagysz, hiába várod az eredményt. Ha tényleg fogyni akarsz, tűzz ki célul heti 4-5 edzést!

Fotó: Pinterest

A cikk Forrása

Oszd meg másokkal is

Szólj hozzá!